Pesan Buku/Kitab?
SMS : 0812 8625 1777
e-mail: r.rusmanto@gmail.com ___________________________

09 June 2010

SALAH PAHAM

SALAH PAHAM

Penyakit Umat Islam Masa Kini
Jawaban Atas Buku Rapot Merah Aa' Gym

Oleh: Tengku Zulkarnain

Penerbit: Yayasan Al-Hakim

Tebal: xxviii + 254 hal.

Harga: Rp. 40.000,-


Kebenaran adalah sesuatu yang terpuji, dan senantiasa dirindukan oleh ummat manusia. Namun, merasa diri paling benar bukanlah sesuatu yang baik dan terpuji. Akal manusia perlu dibina, diasah, dan dituntun oleh hatinya, sebab hati adalah raja pada diri manusia. Jika hatinya baik dan bersih, baik dan bersihlah seluruh jiwa dan raganya. Sebaliknya, jika buruk dan kotor hati seseorang, menjadi buruk dan kotor pulalah seluruh jiwa dan raganya.

Hari ini kebanyakan manusia sangat sibuk memelihara kebersihan jasmaninya, namun lupa dan lalai membersihkan hati. Jadilah mereka pemain sandiwara jasmaninya senantiasa dipoles make-up, berbungkus pakaian gemerlap. Pandai bertanam tebu di bibir, namun sibuk menghutankan rebung di hati.

Tasawuf adalah sebuah cabang ilmu dalam agama Islam yang membahas, membina, dan melatih hati manusia agar menjadi bersih berkilau dipenuhi nur ma'rifatullah, sejalan dan seiring dengan ilmu Tauhid dan ilmu fiqh yang membina Iman dan hukum syariat.

Sayangnya, sejak sekitar tujuh abad yang lalu, sampai kurun masa modern Millenium ketiga ini, duni tidak pernah sunyi dari oknum-oknum yang bermata gelap, selalu mencerca dan sangat bernafsu untuk memberantas Tasawwuf dan ahli sufi.

Buku ini, Insya'Allah akan memberi penerangan dan hujjah atas kebenaran ilmu Tasawwuf dan ahli sufi, sekaligus merupakan jawaban atas buku yang berjudul "Rapot Merah Aa Gym, MQ di Penjara Tasawwuf".

Artikel Terkait:

No comments:

Post a Comment

silakan isi komen atau pesan saran di bawah ini...